A social business 7 alapelve

A social business alapelveit Muhammad Yunus és Hans Reitz közösen alakították ki. Az általuk megfogalmazott 7 egyszerű mondat elégséges mind az elmélet megértéséhez, mind ennek alapján gazdasági aktivitások megtervezéséhez és elkezdéséhez:

Ezek a következők:

  1. A vállalkozás célja olyan problémák megoldása (extrém szegénység, oktatás, egészség hiánya, technológiai újításokhoz való hozzájutás hiánya, valamint környezetvédelmi ügyek), melyek a társadalmon belül embereket veszélytetnek; továbbá nem célja a profit-maximalizálás;
  2. Pénzügi és gazdasági fenntarthatóság;
  3. Az esetleges befektetők csak a befektetésük összegét kapják meg, osztalékot nem kapnak;
  4. Miután a befektetés összege visszafizetésre került, az esetleges nyereség a vállalatnál marad, és az csakis a tevékenység továbbfejlesztésére, további bővítésére fordítható;
  5. A tevékenység környezetvédelmi szempontból is fenntartható;
  6. A dolgozók a piacinak megfelelő bért kapnak, azonban a munkafeltételeik jobbak;
  7. Mindezt örömmel tegyük

Forrás: Grameen Creative Lab

Reklámok

One response to “A social business 7 alapelve

  1. Visszajelzés: A social business története | Lecsóblog

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s