Reggeli muffin magokkal és aszalt gyümölcsökkel

Ez a muffin kiváló reggeli/ uzsonna lehet, a teljes kiőrlésű lisztnek, a lenmagnak és a zabpehelynek köszönhetően sok rostot, az olajos magvaknak köszönhetően pedig sok fehérjét tartalmaz- igazi egészséges energia bomba. Mivel a receptet egy amerikai blog receptje alapján dolgoztam át, a mértékegységek itt csészében találhatóak. Egy csésze 2,5 deciliternek felel meg, mérleg helyett így egy mérőedénnyel is kimérhetjük az alapanyagokat. A magokat és az aszalt gyümölcsöket ízlés szerint variálhatjuk. Az eredeti változat itt található (angol nyelven)

IMG_0357

Hozzávalók:

1,5 csésze liszt (teljes kiőrlésű rozsliszt és sima rozsliszt fele- fele arányban), 1 csésze zabpehely vagy pehelymix, 1 csésze aprított olajos mag (dió, mandula, mogyoró, kesudió, stb.), 1,5 csésze apróra vágott aszalt gyümölcs (sárgabarack, szilva, mazsola, datolya, füge, stb.), 3 evőkanál lenmag (lehetőleg zúzott formában), 3 evőkanál barnacukor, 2 evőkanál méz, 2 teáskanál szódabikarbóna, 1 csésze joghurt, 1 alma lereszelve, 1 tojás, vanília, szegfűszeg

Elkészítés

A száraz alapanyagokat, az aszalt gyümölcsöket és a reszelt almát összekeverjük, a tenyereink között alaposan összemorzsolunk mindent, hogy ne legyenek nagyobb darabok az aszalt gyümölcsökből. A keverékhez hozzáadjuk a joghurtot és a tojást, egy villával alaposan összekeverjük. Papírral bélelt muffin formába töltjük (1 formába annyit, hogy a forma szintjéig érjen a tészta) és 160 fokra előmelegített sütőben 25- 30 perc alatt barnára sütjük.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

w

Kapcsolódás: %s