Social business

A Social Business kifejezést a Nobel Békedíjas Muhammad Yunus hozta létre. Annak elméletét és gyakorlatát a Szegénység nélküli világ megalkotása (Creating a world without poverty) és a Social Business alapítása (Buildin Social Business – The new kind of capitalism that serves humanity’s most pressing needs.)

Yunus szerint jelenleg a kapitalizmus fogalma túlságosan is szűken értelmezett. Az elképzelés, mely szerint az egyén kizárólag profit-maximaliizálásra fókuszálna, figyelmen kívül hagyja az emberi lét más aspektusait. Yunus hangsúlyozza, hogy a kapitalista működési mód az emberi önzőségen alapszik, holott az ember egyik fontos tulajdonsága az önzetlenség is.

A social business sikeréhez elengedhetlen eszköz az oktatás, az iskolán kívüli is, valamint az, hogy a social business-el kezdeményezések nyilvánosságot kapjanak, valamint a piacon is helyet találjanak maguknak.

Így a social business tulajdonképpen társadalmi változás elérésére, valamint a fenntarthatóság kialakítására is törekszik. Bár egy szigorúan profit-maximalizálási szempontból nézve más cél elérése, mint a profit helytelen, a social business mégis társadalmi és környezeti célok elérésére is törekszik. Ebben a kontextusban a social businesst úgy is felfoghatjuk, mint egy üzleti vállalkozást folytató civil szervezetet, mely (előbb-utóbb) akár önfenntartó is lehet.

Tartalom:

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

w

Kapcsolódás: %s